Team Work


8 προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομάδες

Στον εργασιακό χώρο, κυρίως στις επιχειρήσεις, η δημιουργία ομάδων εργασίας είναι ένα πολύ κοινό φαινόμενο. Μάλιστα η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητα μιας επιχείρησης προσδιορίζεται σημαντικά από την ύπαρξη και την καλή λειτουργία των ομάδων. Συχνά όμως οι ομάδες αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία πρέπει ο κάθε μάνατζερ να έχει υπόψη του για να προλαμβάνει τα χειρότερα. Αν αναγνωρίσετε άμεσα το θέμα, είναι πιθανό να βρείτε και λύση.  Αλλωστε, είναι καθήκον των ανωτέρων και στο χέρι τους να βρίσκουν διέξοδο σε όσα εμποδίζουν την καλή λειτουργία του συνόλου και των επιμέρους υποσυνόλων.

Ας δούμε κάποια σημαντικά από τα προβλήματα που εμφανίζονται συχνά σε ομάδες:

  1. Απουσία ταυτότητας ομάδας: Τα μέλη ίσως δεν αισθάνονται εξίσου υπεύθυνα μεταξύ τους όσον αφορά τον σκοπό της ομάδας. Μπορεί να υπάρχει έλλειψη δέσμευσης και προσπάθειας, σύγκρουση μεταξύ των στόχων της ομάδας και των προσωπικών στόχων των μελών, ή έλλειψη συνεργασίας.
  2. Δυσκολία λήψης αποφάσεων: Τα μέλη της ομάδας ενδέχεται να επιμένουν στις δικές τους θέσεις κατά τη λήψη των αποφάσεων, ή να επαναλαμβάνουν τα ίδια επιχειρήματα παρά να εισάγουν νέες ιδέες.
  3. Κακή επικοινωνία: Τα μέλη της ομάδας μπορεί να διακόπτουν ο ένας τον άλλον ή να μιλάνε όλοι μαζί. Μπορεί, πάλι, να υπάρχει συνεχής σιωπή από ορισμένους κατά τη διάρκεια των meetings, αναφορές σε προβλήματα χωρίς όμως αυτά να αντιμετωπίζονται ριζικά και τελικά όλοι να συμφωνούν, χωρίς να… συμφωνούν πραγματικά.
  4. Αδυναμία επίλυσης συγκρούσεων: Οι συγκρούσεις δεν μπορούν να επιλυθούν όταν υπάρχουν αυξημένες εντάσεις και τα μέλη της ομάδας κάνουν προσωπικές επιθέσεις.
  5. Έλλειψη συμμετοχής: Τα μέλη της ομάδας αποτυγχάνουν να ολοκληρώσουν το κομμάτι της δουλειάς που τους έχει ανατεθεί. Μπορεί να υπάρχει μικρή συμμετοχή στις συναντήσεις τους ή να μη δημιουργείται η κατάλληλη ενέργεια (με την έννοια της ζωντάνιας) που χρειάζεται ένα meeting.
  6. Έλλειψη δημιουργικότητας: Η ομάδα δεν είναι σε θέση να γεννήσει νέες ιδέες, να δημιουργήσει προοπτικές και δεν έχει τη δύναμη να μετατρέψει απροσδόκητα γεγονότα σε ευκαιρίες.
  7. Groupthink: Η ομάδα είναι απρόθυμη ή μη ικανή να σκεφθεί εναλλακτικές ιδέες ή προσεγγίσεις. Υπάρχει έλλειψη κριτικής σκέψης και δεν γίνεται ο διάλογος που θα πήγαινε μια ιδέα παραπέρα. Αυτό συνήθως συμβαίνει όταν η ομάδα υπερεκτιμά το ομαδικό πνεύμα και την ενότητα των μελών της.
  8. Λανθασμένη ηγεσία: Ο ηγέτης μιας ομάδας μπορεί να την κάνει να αποτύχει, αν δεν εμπνεύσει τα μέλη της με ένα όραμα, αν δεν θέσει έναν πειστικό και ενδιαφέροντα στόχο, αν, τέλος, δεν μοιράσει σωστά τον ρόλο που αντιστοιχεί στον κάθε έναν που συμμετέχει σε αυτή την ομάδα.

 

Της Μίας Κόλλια
Copyright: www.shutterstock.com


Team Work

Leave a Reply