Εργοδότες στο πεδίο του τουρισμού: σημείο μηδέν

dreamway
Στην πιο δύσκολη θέση εδώ και δεκαετίες έχει έρθει ο τομέας του τουρισμού. Ποιες είναι οι προβλέψεις και ποιες οι πιο ρεαλιστικές λύσεις σήμερα για τους εργοδότες;

Του Δημήτρη Φαλλιέρου,

«Μην ψάχνεις πια αλλού, εδώ είναι το ταξίδι» έλεγε κάποτε ο Νίκος Πορτοκάλογλου με τους Φατμέ. Το πιο δύσκολο «ταξίδι» της ζωής τους φαίνεται πράγματι ότι διανύουν αυτή την περίοδο οι επιχειρηματίες του τουρισμού, έχοντας στις «βαλίτσες» τους ελάχιστα μέσα, αβεβαιότητα και μεγάλες προκλήσεις.

Αν είστε επιχειρηματίες του τουρισμού, σίγουρα διαβάζετε τις μετρήσεις και παρακολουθείτε την εξέλιξη των περιοριστικών μέτρων με ορίζοντα το φετινό καλοκαίρι εδώ και καιρό. Προσπαθήσαμε εδώ να συνοψίσουμε όσα μπορούμε να κάνουμε ώστε η επόμενη μέρα να μας βρει όσο γίνεται πιο προετοιμασμένους.

  • Να στοχεύουμε στο τρίμηνο που συνέστησε ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης: το τρίμηνο Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου. Η αναστολή της τουριστικής περιόδου, εφόσον υπάρχουν ομαλές εξελίξεις στο μέτωπο του κορωνοϊού, θα μετατοπιστεί προς αυτό το τρίμηνο, με βάσιμες προβλέψεις να επεκταθεί και τον Οκτώβριο και Νοέμβριο για καλύτερη αποκατάσταση ζημιών.
  • Να εκμεταλλευτούμε την καλή δημοσιότητα. Έχει δοθεί πολύ καλή δημοσιότητα στην Ελλάδα λόγω του υποδειγματικού χειρισμού του φαινομένου του κορωνοϊού και την διατήρηση εξαιρετικά χαμηλών -αναλογικά με άλλες χώρες- κρουσμάτων του ιού στη χώρα. Η θετική αυτή δημοσιότητα από media όλου του κόσμου είναι ένα πολύ καλό momentum και οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε – για να μην μένουμε μόνο στις αρνητικές ειδήσεις.
  • Να δείξουμε το τρέχον διάστημα ένα αμάλγαμα “συγκράτησης” και “υπόσχεσης”. Δηλαδή προς το παρόν ας υποστηρίξουμε το συγκρατημένο σχέδιο του #ΜένουμεΣπίτι, υποσχόμενοι όμως ταυτόχρονα ότι το τουριστικό προϊόν είναι εδώ, αλώβητο, και περιμένει. Ιδανικό παράδειγμα αυτής της κίνησης είναι το #DreamAway του #DiscoverGreece, αλλά και η πρωτοβουλία Greece from Home. Διαφημίζουν με τον πιο υπεύθυνο τρόπο ένα «προϊόν» που τώρα μπορείς να απολαύσεις από το σπίτι, καλλιεργώντας προσδοκία για να το απολαύσεις «αύριο» από κοντά.
  • Να συμπορευτούμε με τους βασικούς άξονες επανεκκίνησης του τουρισμού. Ποιοι είναι αυτοί;
  1. πρώτον είναι η ασφάλεια για τον τοπικό πληθυσμό, τους εργαζόμενους στον τουρισμό αλλά και για τους ίδιους τους τουρίστες
  2. δεύτερον, η οικονομική στήριξη για τις επιχειρήσεις (ναι χρειάζεται άμεσα μια τέτοια στήριξη, μιας και η πρόβλεψη για τη φετινή σεζόν μιλάει για πτώση 50%).
  3. τρίτον, οι έξυπνες κινήσεις στον τομέα του μάρκετινγκ. Το Greece from Home που αναφέραμε πιο πάνω είναι μια χαρακτηριστική τέτοια ενέργεια, όπως και οποιαδήποτε ανάλογη προβολή που δείχνει ότι είμαστε παρόντες και έτοιμοι να υποδεχτούμε τουρίστες τη σωστή στιγμή, διασφαλίζοντας την προστασία τους.
  • Πώς μπορούμε καλύτερα να συντονίσουμε την επόμενη μέρα; Μεγάλοι φορείς στη χώρα παίρνουν σημαντικές πρωτοβουλίες στις οποίες μπορούμε να συμμετέχουμε ως εργοδότες τουρισμού/εστίασης. Παραδείγματα είναι:

    1. Το FireChat Webinar που έγινε την Μ. Τρίτη από τη Workathlon, με τη συμμετοχή ξενοδόχων. Μπορείτε να το παρακολουθήσετε ολόκληρο εδώ.
    2. Οι έρευνες που γίνονται από τους αρμόδιους φορείς και σκιαγραφούν καλύτερα την τρέχουσα κατάσταση και τις πιο ενδεδειγμένες μελλοντικές κινήσεις. Ήδη δόθηκε στη δημοσιότητα ο 3ος κύκλος της έρευνας «COVID-19 και ελληνικά ξενοδοχεία» του ΙΤΕΠ, που διενεργήθηκε στον διάστημα 1-10 Απριλίου 2020 σε δείγμα 1.779 ξενοδοχείων εκ του συνόλου των 9.954 μελών του Επιμελητηρίου (το 18% του συνολικού αριθμού των ξενοδοχείων της χώρας).
    3. Άλλες έρευνες από αρμόδιους φορείς, όπως το OpenTourism  σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς που διεξήγαγε την πρώτη έρευνα για την επίδραση του COVID-19 στον τουρισμό στην Ελλάδα ταυτόχρονα σε τουρίστες και σε επαγγελματίες / στελέχη.
  • Να μελετήσουμε και τις προθέσεις των τουριστών. Υπάρχουν και τα αισιόδοξα ευρήματα: σε έρευνα που πραγματοποίησε το Luggage Hero, το 77% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δήλωσε ότι συνεχίζει να θέλει να ταξιδέψει το διάστημα Ιουνίου-Δεκεμβρίου 2020, αν έχουν αρθεί τα μέτρα καραντίνας.
  • Να δείξουμε ευελιξία στο σύστημα ακυρώσεων. Δίνοντας ευχέρεια ακυρώσεων σε αυτή τη συγκυρία ενισχύουμε το αίσθημα εμπιστοσύνης: 83% των καταναλωτών σε έρευνα της Bitcom δήλωσε ότι η δωρεάν ακύρωση στις διαδικτυακές κρατήσεις είναι πολύ και αρκετά σημαντική σήμερα.
  • Στο μέτωπο των εργασιακών, που είναι και το αντικείμενό μας, η πιο βιώσιμη πρόταση μέχρις στιγμής έχει κατατεθεί από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, και συνίσταται σε 4 σημεία:

    1. Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών από το άνοιγμα των μονάδων μέχρι τον Απρίλιο 2021.
    2. Δυνατότητα αυξομείωσης του χρόνου και της μορφής εργασίας ανάλογα με την ζήτηση.
    3. Ευέλικτες μορφές εργασίας.
    4. Παροχή επιδόματος ανεργίας δωδεκάμηνης διάρκειας, μέχρι την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου, για τους εργαζόμενους που δεν θα προσληφθούν φέτος.

Ως συμπέρασμα, η περίοδος που έρχεται θα δημιουργήσει αναταράξεις στον τουρισμό – ήδη τα πρώτα σημάδια κρίσης έχουν φανεί. Με οργανωμένες όμως δράσεις και κινήσεις σεβασμού/στήριξης μεταξύ επιχειρηματιών, εργαζομένων, Πολιτείας και φορέων αισιοδοξούμε ότι οι επιπτώσεις μπορεί να επηρεάσουν τελικά λιγότερους ανθρώπους απ’ όσους σήμερα προβλέπεται. Μαζί θα είμαστε και σε αυτό.

#DiscoverGreece #Greece #DreamTravel #LiveToTravel #TravelCommunity #TravelBug #TravelDreamSeekers #VisualsOfLife #StayHome #StaySafe #Covid_19 #TakeAction #FlattenTheCurve

*Η κεντρική φωτογραφία είναι από την καμπάνια #DreamAway της Discover Greece.


Εργοδότες στο πεδίο του τουρισμού: σημείο μηδέν
Tagged on:         

Leave a Reply