Η δουλειά πρέπει να είναι χαρά -δες και τον κόσμο των σπορ


Η δύναμη της χαράς στην προσπάθεια των ανθρώπων να επιτύχουν τους στόχους τους είναι τόσο έκδηλη, που θα έπρεπε να αναρωτιόμαστε γιατί τα ηγετικά στελέχη επιχειρήσεων δεν την έχουν αναγάγει σε πυλώνα της στρατηγικής τους.

Αν δούμε λίγο τα ομαδικά αθλήματα, θα θυμηθούμε αμέτρητες στιγμές που η επιτυχία έχει συνδεθεί με τη χαρά. Όταν η απόδοση μιας ομάδας είναι στα καλύτερά της, παρά τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίζει, κάθε παίκτης βιώνει ένα εκστατικό συναίσθημα που πάει την ομάδα ακόμα παραπέρα. Η επιτυχία σπινθηροβολεί, εκπέμπει χαρά. Η χαρά πυροδοτεί ακόμα περισσότερο την επιτυχία.

Μπορεί αυτό να εφαρμοστεί στις επιχειρήσεις;

Απολύτως. Η χαρά μιας ομάδας προκύπτει από έναν συνδυασμό αρμονίας, αναγνώρισης και αλληλεπιδράσεων, πράγματα τα οποία τα ηγετικά στελέχη  μπορούν να καλλιεργήσουν στον επιχειρηματικό κόσμο.

1. Αρμονία: Κάθε παίκτης μιας νικήτριας ομάδας γνωρίζει πολύ καλά την ειδική συνεισφορά του στην επίτευξη του στόχου. Όταν μια ομάδα συνδυάζει αποτελεσματικά τα ποικίλα ταλέντα, τους ρόλους και τις προσωπικότητες των παικτών της σε μια αρμονική λειτουργία, τότε το σύνολο ξεπερνά το άθροισμα των μερών του. (Κανένας δεν είναι ήρωας).

2. Αναγνώριση: Σπουδαίοι προπονητές του μπάσκετ δίνουν οδηγία στους παίκτες τους ότι όταν βάζουν καλάθι, θα πρέπει αμέσως να δείχνουν τον συμπαίκτη που έδωσε την πάσα και δημιούργησε την ευκαιρία βολής. Η άμεση αναγνώριση της βοήθειας από τον συμπαίκτη ενισχύει τις συμπεριφορές που αποφέρουν συλλογική επιτυχία. (Πρώτα η ομάδα).
3. Αλληλεπίδραση: Η συμμετοχή στην επιτυχία είναι μία από τις εμπειρίες που γεμίζουν πλήρως τον άνθρωπο και είναι ικανή να σφυρηλατήσει δυνατούς και αδιάσπαστους δεσμούς. Πρωταθλήτριες ομάδες συχνά επανενώνονται δεκαετίες μετά τον θρίαμβό τους για να ξαναζήσουν την αίσθηση της χαράς που είχαν μοιραστεί στο παρελθόν. Οι προσωπικοί δεσμοί, ακόμα και σε ομάδες που δεν κερδίζουν πρωταθλήματα, συνήθως αντέχουν επειδή οι συμπαίκτες έχουν μεγάλη αλληλεπίδραση μεταξύ τους. (Κοινή κληρονομιά).

Πολλές επιχειρήσεις επενδύουν μεγάλα ποσά σε τεχνολογίες για να συνδέσουν τους ανθρώπους μεταξύ τους, με τους πελάτες και με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς. Η διασυνδεσιμότητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την υποστήριξη της επιχειρησιακής ανταγωνιστικότητας στην ψηφιακή εποχή. Ωστόσο, πολλές εταιρείες βρίσκουν εμπόδια λόγω της εσωτερικής τους κουλτούρας. Οι εργαζόμενοι συνήθως αντιστέκονται στις αλλαγές που χρειάζονται για να επωφεληθούν πλήρως από τους νέους τρόπους διασύνδεσης και εργασίας.

Οι εταιρείες, για να ξεπεράσουν αυτό το εγγενές εμπόδιο, πρέπει να καλλιεργήσουν μια «κουλτούρα διασύνδεσης», πράγμα που είναι σαφές στη γενιά των Millennials. Σε μια τέτοια κουλτούρα, οι άνθρωποι κλίνουν προς την εφαρμογή εξελισσόμενων τεχνολογιών διασύνδεσης στο πλαίσιο της στρατηγικής της επιχείρησης. Η συνδεσιμότητα -το να ζητάς και να δίνεις βοήθεια με χαρά, το να μοιράζεσαι ελεύθερα την πληροφορία- γίνεται δεύτερη φύση σου.

Τα ηγετικά στελέχη των επιχειρήσεων τείνουν να δίνουν μεγάλη σημασία στην επιτυχία, αλλά όχι και στη χαρά. Πιθανότατα, λίγοι γνωρίζουν για την έλλειψη χαράς στην εταιρεία τους, καθώς και την επακόλουθη έλλειψη διαπροσωπικών δεσμών. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Η χαρά εμπεριέχει τόσο μεγάλη μεταρρυθμιστική δύναμη όσο και η τεχνολογία. Και τα δύο απαιτούνται για να διατηρηθεί η συνοχή που βοηθά τις μεγάλες επιχειρήσεις να επικοινωνούν και να προσαρμόζονται σε νέες προκλήσεις. Η τεχνολογία παρέχει την υποδομή για τη διασυνδεσιμότητα, αλλά το θεμέλιο πρέπει να είναι μια κουλτούρα αφιερωμένη στο να βιώνει ο άνθρωπος την αρμονία, την αναγνώριση και την αλληλεπίδραση. Εν ολίγοις, τη χαρά.

Της Μίας Κόλλια

Main photo: www.shutterstock.com


Η δουλειά πρέπει να είναι χαρά -δες και τον κόσμο των σπορ
Tagged on:             

Leave a Reply