Καριέρα και Γενιές Υ & Ζ

έρευνα
Για 5η συνεχή χρονιά, το kariera.gr σε συνεργασία με το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησαν τη μεγάλη έρευνα για την Καριέρα και τη Γενιά Υ (αρχίζει να ανεβαίνει στην εργασιακή ιεραρχία), προσθέτοντας για πρώτη φορά και δείγμα από την ανατέλλουσα Γενιά Ζ (γεννημένοι μετά το 2000) που αρχίζει να μπαίνει στον εργασιακό χώρο.

Οι νέες γενιές, διαθέτοντας μεγαλύτερη πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση, έχουν διαφορετικές απαιτήσεις από τον εαυτό τους, την εργασία και την καριέρα τους, και το πώς τα προσεγγίζουν. Οι εταιρείες που θέλουν να προσελκύουν και να διατηρούν ένα ικανοποιημένο και ικανό ανθρώπινο δυναμικό, θα πρέπει να γνωρίζουν ποιοι είναι οι παράγοντες που κινητοποιούν τους εργαζομένους τους.

Κάποια από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας, που ενδιαφέρουν τις εταιρείες και τις επιχειρήσεις της χώρας μας, έχουν ως εξής:

  • Οι δύο πιο σημαντικοί παράγοντες για την επιλογή εργοδότη από τους νέουςείναιοι ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης και το πακέτο αμοιβών/παροχών. Ως αμέσως πιο σημαντικό παράγοντα, η Γενιά Υ θεωρεί την ενδιαφέρουσα εργασία, ενώ η Γενιά Ζ, τη σιγουριά και την ασφάλεια. Επίσης, ο δυναμισμός, η καινοτομία και η τεχνολογία είναι σημαντικότεροι παράγοντες για τους νεότερους, δηλαδή τη Γενιά Ζ, σε σύγκριση με τη Γενιά Υ.
  • Για την επιλογή μιας εταιρείας από τους νέους εργαζόμενους, τον σημαντικότερο ρόλο παίζει ο παράγοντας «φήμη». Η ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών, οι ευκαιρίες ανάπτυξης που προσφέρει η εταιρεία αλλά και ο προσανατολισμός της στην καινοτομία είναι επίσης κάποιοι από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιλογή τους.
  • Οι βασικότεροι λόγοι που ένας νέος θα αποχωρούσε από τη δουλειά του είναι η μη τήρηση υποσχέσεων και η έλλειψη δικαιοσύνης μέσα στην εταιρεία. Για τη Γενιά Ζ, ο χαμηλός μισθός και το ωράριο ιεραρχούνται σε πιο υψηλή θέση απ’ ό,τι για τη Γενιά Υ. Οι εταιρείες θα πρέπει να δίνουν έμφαση στην αμφίδρομη επικοινωνία, ώστε να αντιλαμβάνονται έγκαιρα τους παράγοντες που μπορεί να οδηγούν σε στρεβλώσεις στην αντίληψη των εργαζομένων ως προς την ύπαρξη δικαιοσύνης στον οργανισμό και να σχεδιάζουν κατάλληλες παρεμβάσεις για τη διατήρηση των ανθρώπων τους.

Από το 2008 έως το 2016 υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 450.000 Ελληνες αναζήτησαν εργασία και καλύτερο μέλλον σε κάποια χώρα του εξωτερικού. Το brain drain είναι μία από τις επαχθέστερες κληρονομιές που αφήνει πίσω της η περίοδος της κρίσης. Γι' αυτό είναι τόσο σημαντικό, οι εταιρείες να ξανακερδίσουν αυτό το ανθρώπινο δυναμικό και να το κρατήσουν ικανοποιημένο.

Σε ποιες εταιρείες θέλουν να εργαστούν οι νέοι της χώρας μας;

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ξεχώρισαν οι 10 κορυφαίες εταιρείες που ψηφίστηκαν ως Εργοδότες Προτίμησης/ Employers of Choice, από ένα δείγμα άνω των 2.700 ατόμων.

Οι εταιρείες αυτές είναι με σειρά κατάταξης για το 2019 οι εξής:

  1. Google
  2. Mondelèz International
  3. Παπαστράτος - Philip Morris Int.
  4. Lidl Hellas
  5. Coca-Cola Τρία Έψιλον
  6. Skroutz
  7. Σκλαβενίτης
  8. Καρέλιας Καπνοβιομηχανία
  9. Όμιλος ΟΤΕ
  10. Nestlé.

Της Μίας Κόλλια


Καριέρα και Γενιές Υ & Ζ
Tagged on: