Μπορεί να μην το γράφει η κάρτα σου, αλλά είσαι πωλητής κε Recruiter.

recruitment sales
Η εβδομάδα σου είναι γεμάτη συνεντεύξεις. Και πριν από αυτές, τηλεφωνήματα και μηνύματα σε πλατφόρμες όπου προσεγγίζεις υποψηφίους και ανακοινώνεις θέσεις εργασίας προς κάλυψη.

Της Έθελ Αγγελάτου,

Κοινώς, πουλάς.

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, υπεύθυνοι στελέχωσης προσωπικού και συνεντευξιαστές, πουλάτε «πακέτα» σε ταλέντα και ηγέτες του σήμερα και του αύριο, προσπαθώντας να πείσετε ότι ο οργανισμός που εκπροσωπείτε, αποτελεί τον εργοδότη επιλογής γι’ αυτούς στην σημερινή αγορά εργασίας. Κάθε προσέγγιση και κάθε πρόταση (job offer), δεν διαφέρει καθόλου από τη διαδικασία που ακολουθεί ένας πωλητής προϊόντων και υπηρεσιών. Από τη στιγμή που θα αφομοιώσετε ότι όλοι οι παραπάνω ρόλοι του HR έχουν την πώληση ως κοινό παρονομαστή, ασχέτως μοντέρνου τίτλου που σας έχει δοθεί, θα είχε νόημα να ξεκινήσετε να εφαρμόζετε σύγχρονες πρακτικές πωλήσεων που θα σας κάνουν πιο παραγωγικούς κι αποτελεσματικούς.

Ακόμα δεν πειστήκατε; Από τη στιγμή που ο ρόλος σας, σάς φέρνει σε επαφή με ανθρώπους ως μέρος της καθημερινής ρουτίνας σας και καλείστε να τους προτείνετε λύσεις για την καριέρα τους που θα επηρεάσουν άμεσα και τη ζωή τους, τότε δεν έχει σημασία αν λέγονται, ταλέντα ή υποψήφιοι. Μπορείτε κάλλιστα να τους αποκαλέσετε και πελάτες. Είναι αυτοί που επισκέπτονται τη σελίδα της εταιρείας που εκπροσωπείτε και καλούνται κι αυτοί με τη σειρά τους να την επιλέξουν συνειδητά ως εργοδότη, με εσάς ως μεσάζων. Είτε είναι άγνωστοι, είτε φίλοι, είτε παλιοί ή νέοι συμφοιτητές σας. Σε κάθε περίπτωση, είναι σίγουρα πελάτες και μάλιστα εξωτερικοί. Γιατί, μην ξεχνάμε, πως καθημερινά συνομιλείτε και με τους εσωτερικούς σας πελάτες – τους υπεύθυνους τμημάτων που σας έχουν ζητήσει να καλύψετε μια θέση στην ομάδα τους ή τους εργοδότες που ζήτησαν από το agency σας να βρει τον καταλληλότερο υποψήφιο για τον οργανισμό τους.

«Μα, η πώληση δεν είναι δουλειά μου», θα μου πείτε.

Το θέμα σας, στο τέλος της ημέρας, είναι η λεζάντα; Αφού όλα τα παραπάνω στοιχειοθετούν τον ρόλο σας και τα καθήκοντα του. Σας νοιάζει πραγματικά ποια ορολογία θα τον περιγράφει πιο ελκυστικά; Αυτό, θα μου πείτε, λέγεται marketing - δεν αντιλέγω. Μην εθελοτυφλούμε άλλωστε… Εξ ου και παγκοσμίως αντικαταστάθηκε η λέξη πώληση με τη λέξη “branding”. Γιατί είναι σίγουρα πιο trendy.

Προτείνω παρ’ όλα αυτά, να μείνετε στην ουσία. Αφού έχετε τη δυνατότητα να επικοινωνείτε επιτυχώς με ανθρώπους, να συζητάτε κι ενδιαφέρεστε να ακούτε τι έχουν να πουν – είτε πιο δυναμικά, είτε κι ως πιο ντροπαλοί αλλά καλοί ακροατές – τότε είναι εφικτό να αφήσετε και πολύ καλές εντυπώσεις. Με άλλα λόγια, είστε ικανοί να πουλήσετε (το κάνετε ήδη) και έτσι, εμπνέετε τους συνομιλητές σας να επιλέξουν ξανά την εταιρεία που εκπροσωπείτε, ακριβώς λόγω των παραπάνω εντυπώσεων.

Σας προκαλώ λοιπόν. Ποιος στέκεται στις λεζάντες;

Photo by Markus Spiske from Unsplash


Μπορεί να μην το γράφει η κάρτα σου, αλλά είσαι πωλητής κε Recruiter.

Leave a Reply