Οι παθητικοί αναζητούντες εργασία είναι καλύτεροι υποψήφιοι. Μύθος ή Αλήθεια; [Μέρος Β’]

job seekers myth
Και οι δύο προσεγγίσεις στελέχωσης προσωπικού που αναφέραμε στην προηγούμενη ενότητά μας, είτε αυτές αφορούν άτομα σε ανενεργή φάση επαγγελματικά, είτε παθητικούς αναζητούντες εργασία, είναι θεμιτές και ενισχύουν την στρατηγική ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού σας και της προσέλκυσης ταλέντων.

Της Έθελ Αγγελάτου

Το ζήτημα όμως είναι, γιατί να καταβάλλετε τόσες πολλές προσπάθειες σε ενεργή στελέχωση και να δυσκολευτείτε περισσότερο, αν έχετε σκοπό ή έχετε ήδη σχηματίσει ένα δυνατό Employer Branding. Σκεφτείτε μόνο, πως:

Γνωρίζετε τις Personas σας

Δημιουργώντας πρακτικές προσέλκυσης προσωπικού στα SoMe, σημαίνει ότι έχετε εντάξει το marketing μέσα στα εργαλεία σας και έχετε σχηματίσει μία και παραπάνω personas για το κοινό που σας ενδιαφέρει να προσελκύσετε. Συνεπώς, τους γνωρίζετε, τους έχετε μελετήσει, έχετε ερευνήσει τι τους ενδιαφέρει και πώς θα διατηρήσετε αυτό το εργατικό δυναμικό άπαξ και του τραβήξετε το ενδιαφέρον και το προσλάβετε. Γνωρίζετε τα «χωράφια» σας.

Γνωρίζουν την Κουλτούρα σας

Ένας παθητικός αναζητητής εργασία που γνωρίζει ήδη πολλά για τον οργανισμό σας, παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις, τις δραστηριότητές σας στην διαχείριση του προσωπικού σας, τις διαδικασίες που τηρείτε και την γενικότερη κουλτούρα σας… είναι φυσικό να μπορεί να ενταχθεί ευκολότερα στις ομάδες σας. Το onboarding ως διαδικασία θα γίνει πολύ πιο άμεσα και το μόνο που θα απομένει είναι να βιώσει όλα τα παραπάνω από κοντά.

Οι Λίστες Fan χρησιμεύουν

Όσο κι αν σας ξενίζει, μέσα από φόρμες που μπορείτε να παρέχετε σε Ημέρες Καριέρας και Εταιρικές Επισκέψεις νέων στελεχών στον οργανισμό σας, μπορείτε να συλλέξετε τα στοιχεία επικοινωνίας ατόμων που ενδιαφέρονται να λαμβάνουν το newsletter σας και άλλα νέα. Αυτό είναι υπερ-αρκετό για να συλλέξετε άτομα που θα ενδιαφερόντουσαν να εργαστούν στην εταιρεία και θα ήταν ενδεχομένως οι πιο «ζεστοί» υποψήφιοι.

Ο Ανταγωνισμός καραδοκεί

Πόσες φορές σας έχει τύχει να θεωρείτε ότι είναι θέμα χρόνου να καλύψετε τη θέση, γιατί πολύ απλά βρήκατε τον τέλειο υποψήφιο; Έχετε περάσει μαζί του ώρες συζητήσεων, 2-3 συνεντεύξεις με όλους τους αρμόδιους εμπλεκόμενους και στο τέλος του νήματος, σας ανακοινώνει ότι δέχτηκε πρόταση από κάποιον ανταγωνιστή. Είναι λογικό, μιας και όσοι αναζητούν ενεργά το επόμενο επαγγελματικό τους βήμα, προφανώς δεν έχουν στείλει το βιογραφικό τους μόνο σε εσάς. Είστε απλά ένας εργοδότης, μια επιλογή από ενδεχομένως πολλές. Με τους παθητικούς αναζητούντες εργασία αυτές οι πιθανότητες μειώνονται στο ελάχιστο όμως. Η τύχη είναι περισσότερο με το μέρος σας, μιας και εσείς τον εντοπίσατε και του τραβήξατε το ενδιαφέρον.

Για όλα τα παραπάνω, ομολογουμένως, οι πρακτικές προσέγγισης παθητικών υποψηφίων και η δημιουργία followers και fan-club μέσω του Employer Branding σας, φαντάζουν οι πιο δυνατές επιλογές στην στρατηγική σας. Βέβαια, πάλι, ποιος εγγυάται ότι θα αφήσουν την ασφάλειά τους, όταν όλα έχουν δρομολογηθεί και είστε μαζί στην τελική ευθεία να τους πείσετε να αφήσουν τον εργοδότη τους;

Tricky.

Photo by Olga Guryanova on Unsplash


Οι παθητικοί αναζητούντες εργασία είναι καλύτεροι υποψήφιοι. Μύθος ή Αλήθεια; [Μέρος Β’]

Leave a Reply