Οι παθητικοί αναζητούντες εργασία είναι καλύτεροι υποψήφιοι. Μύθος ή Αλήθεια; [Μέρος Α’]

passive ethel
Είναι γεγονός, ότι αν σκεφτείτε τις τελευταίες συνεντεύξεις που έχετε διεξάγει, αλλά και προσλήψεις που έχετε κάνει, θα συνειδητοποιήσετε ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι δεν ήταν στελέχη σε ανεργία ή δυσαρεστημένα με την εργασία τους, αλλά παθητικοί αναζητούντες εργασία που ανταποκρίθηκαν στην όποια πρότασή σας ή τις employer branding ενέργειες που δρομολογήσατε.

Της Έθελ Αγγελάτου

Εδώ, έχει νόημα να διευκρινίσουμε την διαφορά μεταξύ ανέργων και στελεχών που είναι δυσαρεστημένοι με την εργασία τους, σε σχέση με τους παθητικούς αναζητούντες εργασία. Οι πρώτοι, όπως είναι λογικό, ήδη αναζητούν εργασία ή επρόκειτο να αναζητήσουν, μιας και δεν αντέχουν να παραμείνουν στην εταιρεία που βρίσκονται. Στην αγορά όμως, το μεγαλύτερο ποσοστό που καταλαμβάνει τις περισσότερες ανοιχτές θέσεις εργασίας, αποτελείται από παθητικούς αναζητούντες εργασία, ενώ δεν τους απασχολεί μια τέτοια προτεραιότητα και είναι η κατηγορία των υποψηφίων όπου εξετάζουν μόνο περιπτώσεις θέσεων που θα προσγειωθούν στο διάβα τους. Τώρα για το αν είναι πιο ελκυστικοί, αυτό είναι μια άλλη ερώτηση.

Ομολογουμένως, είθισται ως recruiters να έχετε συχνά-πυκνά την πεποίθηση πως η προαναφερθείσα ομάδα υποψηφίων είναι πιο «ζεστή», δεδομένου ότι βρίσκεται μες την αγορά εργασίας και είναι πιο «υγιής», όσον αφορά στις αποφάσεις που θα λάβει, εφόσον δεν θα τις λάβει βιαστικά και σε κατάσταση απελπισίας προκειμένου να γλιτώσει από ένα δύσκολο εργασιακό περιβάλλον. Έχουν ένα νόημα όλα αυτά. Όμως, μήπως χρειάζεται να βάλετε στην εξίσωση και τον παράγοντα δυσκολίας που αντιμετωπίζετε όταν οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι είναι πιο «δύσκολοι» για να τους καταφέρετε; Μήπως κι ο ψυχολογικός παράγοντας της πειθούς, προσπάθειας και διαπραγμάτευσης που χρειάζεται να καταβάλλετε, παίζει κι αυτός τον ρόλο του; Κοινώς, μήπως όταν τα πράγματα δυσκολεύουν για εσάς, τότε βρίσκετε τους εαυτούς σας να προσπαθούν με περισσότερο ζήλο, άρα και να επιτυγχάνουν περισσότερο (εξ ου και το μεγαλύτερο ποσοστό);

Εξ ου και οι ενέργειες στελέχωσης αυτών των ατόμων, διαφέρουν πολύ από τις συνήθεις όπου αφορούν στην ανάρτηση μιας αγγελίας με στόχο να συγκεντρώσει βιογραφικά. Οι τελευταίες αφορούν στη συγγραφή άρθρων με στόχο το Opinion Leadership, στη διαχείριση κοινοτήτων σε σχόλια στο LinkedIn, Facebook, αλλά και άλλα κανάλια SoMe, καθώς και ενέργειες που στοχεύουν να κινητοποιήσουν έναν υποψήφιο να αποχωρήσει από την υφιστάμενη θέση του και να διεκδικήσει μια καλύτερη, κατά το δυνατόν, θέση εργασίας σε έναν άλλο οργανισμό.

Πώς λοιπόν τους προσελκύετε;

[…η συνέχεια στην επόμενη ενότητα]

Photo by Alex Kotliarskyi on Unsplash


Οι παθητικοί αναζητούντες εργασία είναι καλύτεροι υποψήφιοι. Μύθος ή Αλήθεια; [Μέρος Α’]

Leave a Reply