Όρεξη για «μπάλα» από τα…αποδυτήρια! Αλλιώς, onboard like no other ;)


Αν ήταν όλες τις ασθένειες να τις διαχειριζόμαστε αποκλειστικά στα «συμπτώματά» τους αντί για τη ρίζα, τότε πραγματικά θα έκαναν party στον οργανισμό μας!

Παρομοίως, μέσα στους εταιρικούς οργανισμούς, ακούμε συχνά παράπονα για το ότι οι εργαζόμενοι δεν επιθυμούν να έχουν εμπλοκή και συμμετοχή (employee engagement), πόσο αυτό επηρεάζει την τελική απόδοση του ανθρώπινου δυναμικού και κατ’ επέκταση την κερδοφορία της εταιρείας. Μήπως, λοιπόν, όλα αυτά δεν αφορούν στα συμπτώματα, αλλά στη ρίζα της 1ης ημέρας πρόσληψης ενός εργαζομένου;

Από τα στατιστικά που έχουμε από το εξωτερικό, το turnover του προσωπικού επηρεάζεται κατά 22% τον πρώτο μήνα της εργασίας του. Βέβαια, στην Ελλάδα αυτό το νούμερο μάλλον θα είναι χαμηλότερο, μιας και λόγω της ανεργίας και της κατάστασης της οικονομίας, δεν υπάρχει πάντα η «πολυτέλεια» σε έναν εργαζόμενο να αποχωρήσει, άπαξ και έχει προσληφθεί, όσο άσχημα κι αν περνάει. Πώς όμως μπορούμε να καθορίσουμε ότι οι νεοπροσληφθέντες δεν θα καταλήξουν δυσαρεστημένοι ως εργαζόμενοι, άρα και αποκομμένοι από τα καθήκοντά τους και τον ζήλο να τα φέρνουν εις πέρας;

Ας ξεκινήσουμε από την μέρα της προσφοράς της θέσης. Αν αυτή αρχίζει και φαντάζει μακριά χρονικά από την πραγματική ημέρα πρόσληψης, είναι λογικό ο νέος εργαζόμενος να χάσει το ενδιαφέρον του, πόσο μάλλον να δεχτεί ενδεχομένως κάποια άλλη θέση. Η επικοινωνία εδώ είναι το κλειδί. Ακόμα κι αν υπάρχουν λόγοι, όπου δεν μπορεί ακόμα να ξεκινήσει την εργασία του, χρειάζεται να τον κρατάτε «ζεστό», ώστε να βλέπει την πρόσληψή του σαν κάτι που θα ισχύσει και θα λάβει χώρα σύντομα.

Άπαξ και προσληφθεί, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να του εξάψετε το ενδιαφέρον από την 1η ημέρα. Θα μπορούσε π.χ. να λάβει ένα προσωπικό email από τον CEO ή Managing Director της εταιρείας, πόσο μάλλον μια μικρή πεντάλεπτη συνάντηση ως καλωσόρισμα. Ως το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος που εκπροσωπεί την εταιρεία, θα ήταν τεράστια τιμή για έναν εργαζόμενο, ανεξαρτήτου βαθμίδας, να λάβει κάτι προσωποποιημένο από εκείνον/ην. Αυτό δείχνει πολλά για τις αξίες τους οργανισμού, όσον αφορά στην βαρύτητα που δίνει στους εργαζομένους του.

Ετοιμάστε ένα μικρό, αλλά σημαντικό, πακέτο καλωσορίσματος που θα τον περιμένει στο γραφείο του. Αυτό θα μπορούσε να περιέχει από τεχνολογικά gadgets που θα του ήταν χρήσιμα στην εργασία του, μια ενημέρωση με τα στοιχεία επικοινωνίας άμεσων και έμμεσων συνεργατών του, ένα μικρό βιβλιαράκι με σημαντικές πληροφορίες για τον οργανισμό, τις διαδικασίες και την κουλτούρα του, αλλά και μερικά fun αντικείμενα που θα του φτιάξουν το κέφι και θα χαλαρώσουν τα επίπεδα στρες της πρώτης ημέρας.

Ωπ! Μήπως να το ανακοινώσετε και στα social media, αφού συνεννοηθείτε με τον νεοπροσληφθέντα ότι έχει αποχωρήσει από την προηγούμενη εργασία του, δείχνοντας περήφανοι για την νέα αυτή πρόσθεση στην ομάδα σας; Σίγουρα θα ήταν ένας τρόπος να συλλέξει ενδιαφέρον από το δίκτυο της εταιρείας, νέους συναδέλφους και συνεργάτες, και να ξεκινήσει να επικοινωνεί μαζί τους.

Φροντίστε όλες οι διαδικασίες να είναι διάφανες για εκείνον/ην. Είτε αυτό σημαίνει να τον ενημερώσετε για τις προσβάσεις που θα έχει, είτε να τον συμπεριλάβετε στις πλατφόρμες επικοινωνίας που θα χρειαστεί να λειτουργεί για τον ρόλο του (SAP, Yammer, Slack, κ.ο.κ.), ενθαρρύνοντάς τον/την να συστηθεί στα άλλα μέλη. Αυτό θα αναπτύξει, όχι μόνο την κοινωνικοποίησή του με άλλα μέλη του οργανισμού, αλλά και το αίσθημά του ότι τον/ην συμπεριλαμβάνετε στα «κοινά».

Κάντε τον/την μια βόλτα. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ανθρώπινο από το να περιηγηθείτε μαζί του/της στον οργανισμό, να δείξετε ποια είναι τα γύρω τμήματα, υποδεικνύοντας αυτά με τα οποία θα συνεργάζεται περισσότερο, αλλά και να γνωρίσει δια ζώσης τις ομάδες του οργανισμού.

Τι άλλο να θέλει – φροντίδα και προδέρμ.

Της Έθελ Αγγελάτου

Main photo: www.shutterstock.com


Όρεξη για «μπάλα» από τα…αποδυτήρια! Αλλιώς, onboard like no other ;)
Tagged on:         

Leave a Reply