Περισσότερες Παροχές vs. Αύξηση Μισθού – Είναι θέμα κουλτούρας.

benerfits vs promotion
Το Bloomberg φωνάζει πως οι εργαζόμενοι, τη σήμερον ημέρα, θα άφηναν παχυλούς μισθούς σε δευτερόλεπτα, για καλύτερα προνόμια και ένα υγιές περιβάλλον στην εργασία (πόσο οξύμωρο ακούγεται πλέον αυτό το «υγιές»;).

Και για του λόγου το αληθές, ιδού και τα αποτελέσματα (από το 2018 κιόλας!) του National Bureau of Economic Research:

Να ξεκαθαρίσουμε μόνο, ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι πρόθυμοι να αφήσουν τους μισθούς τους στην τύχη, ειδικά όταν πλέον οι ανάγκες τους έχουν υπερ-πολλαπλασιαστεί εν καιρώ πανδημίας. Απλώς, αναζητούν διακαώς μια κουλτούρα στην οποία θα μπορούν να λειτουργήσουν με υγεία (πνευματική, ψυχολογική και σωματική!), ώστε να μπορούν να είναι παραγωγικοί και χρήσιμοι. Έχει σημασία πλέον για αυτούς να βρίσκουν νόημα στην εργασία τους και να είναι αυτόνομοι – για να μην παρεξηγηθεί η έννοια των προνομίων και της κουλτούρας. Τα έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερες ενότητες άλλωστε – τα πουφ, το ποδοσφαιράκι και το μπιλιάρδο στην εργασία δεν καθορίζει έναν υγιή οργανισμό και την κουλτούρα του.

Ας το αναλύσουμε όμως πιο διεξοδικά.

Όταν λέμε προνόμιο;

Προνόμιο σε ένα περιβάλλον εργασίας, υπό μια λογική έννοια και «μετάφραση», είναι αυτές οι μικρές-μεγάλες λεπτομέρειες που προστίθενται στην καθημερινότητα ενός εργαζομένου, επιπρόσθετα του μισθού του, το οποίο όμως δεν έχει καθόλου να κάνει με παροχές που έχουν χρηματικό τίμημα. Τα bonus, η ιατροφαρμακευτικές καλύψεις, τα συνταξιοδοτικά προγράμματα, είναι παροχές. Στις κοινότητες των HR επαγγελματιών, είναι γνωστό πως τα προνόμια έχουν να κάνουν με εγκαταστάσεις γυμναστικής, δωμάτια όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να εργαστούν σε πιο χαλαρό περιβάλλον, παροχή φύλαξης ανήλικων τέκνων, κ.ά. Ουσιαστικά προνόμια που εξυπηρετούν την καθημερινότητα του ανθρώπινου δυναμικού, εντός ωρών εργασίας. Αξίες μιας εταιρείας που δομούν την κουλτούρα της – όχι αυτές που επικοινωνούνται δημοσίως, αλλά οι ουσιαστικές που κάνουν τη διαφορά.

Εδώ έρχεται η σειρά των Κινήτρων Εργασιακής Εμπλοκής

Κοινώς, #EmployeeEngagementDrivers. Με τα παραπάνω οδηγούνται οι εργαζόμενοι σε αυξημένη παραγωγικότητα κι αυτό φτάνει στο ζενίθ αν προστεθούν επιπλέον κίνητρα όπως το πραγματικό νόημα (Meaning) στην εργασία, η αυτονομία (Autonomy), οι ευκαιρίες ανάπτυξης (Growth), η δυνατότητα επιρροής (Impact) και η συνδεσιμότητα (Connection) με τους συναδέλφους.

Η βάση για να γίνει κάτι μαγικό δηλαδή (#MAGIC).


Περισσότερες Παροχές vs. Αύξηση Μισθού – Είναι θέμα κουλτούρας.

Leave a Reply