Πώς κρατάς «ζεστή» μια σχέση από απόσταση (με τους εργαζομένους σου) [ΜΕΡΟΣ B’]

απόσταση
Όπως αναφέραμε και στην προηγούμενη ενότητα, η απομακρυσμένη εργασία είναι μια σχέση που χρειάζεται «δουλειά», στοργή και διαχείριση. Όπως όλες οι σχέσεις των ανθρώπων άλλωστε. Είδαμε, λοιπόν, πώς μπορεί το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, αλλά και το management ομάδων να στηρίξει αυτό το μοντέλο εργασίας.

Καλά, λοιπόν, τα τακτοποιήσατε όλα σε ψηφιακό επίπεδο, αλλά θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι η αρχή της επικοινωνίας στηρίζεται κυρίως στην άμεση επαφή των ανθρώπων. Εφόσον επιθυμείτε να υπάρχει μεταξύ τους εμπιστοσύνη, κατανόηση, συνεννόηση και συνέργειες, το μόνο που μπορεί να επισφραγίζει πιο εύκολα τα παραπάνω σε μια απομακρυσμένη συνεργασία, είναι η φωνή. Μην ξεχνάτε να προτείνετε στις ομάδες να έρχονται έστω σε τηλεφωνική επικοινωνία με τα άτομα που συνεργάζονται, μιας και έτσι επιλύονται πολύ ευκολότερα απορίες ή διαφωνίες, συζητιούνται ευαίσθητα θέματα, κ.ο.κ. Κοινώς, για όσα δεν καλύπτονται ή διευκρινίζονται από τον γραπτό λόγο, καλό είναι να αξιοποιείται ο προφορικός, έστω δια μέσου τηλεφώνου.

Βέβαια, για μια πιο αποτελεσματική και άμεση επικοινωνία, εννοείται ότι θα βοηθούσε εξαιρετικά η φυσική παρουσία των συνεργαζόμενων μελών, σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το οποίο σημαίνει ότι ενδείκνυται, παρά την απομακρυσμένη συνεργασία, να διοργανώνονται κάποιες συναντήσεις διά ζώσης, κυρίως για τη διασφάλιση της αρμονίας και λειτουργικότητας αυτού του μοντέλου. Πάντα βάσει συνθηκών, αμοιβαίας διαθεσιμότητας, πόρων και τοποθεσίας.

Όσο κι αν φροντίσει όμως, τόσο το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, όσο και το management μιας ομάδας, να διασφαλίσει τη λειτουργικότητα της απομακρυσμένης συνεργασίας, πάντα θα προκύπτουν θέματα που θα δυσκολεύουν τα εμπλεκόμενα μέρη, και θα χρειάζονται υποστήριξη μέσα από τις παραπάνω ή από εναλλακτικές μεθόδους. Σε αυτό το σημείο, έχει ενδιαφέρον να τονίσουμε την ανάγκη της ψυχολογικής υποστήριξης όσων εργάζονται από το σπίτι ή ως νομάδες, μιας και τα ποσοστά όσων δεν σταματούν να εργάζονται στο ωράριο που ημερησίως τους αναλογεί, είναι αρκετά υψηλά. Συνηθίζοντας την εργασία σε έναν άνετο χώρο, πόσο μάλλον από το σπίτι, πολλές φορές μπερδεύει έναν εργαζόμενο, μιας και αυτός δεν έχει γραφείο (με τον τυπικό όρο), απ’ το οποίο χρειάζεται να σχολάσει. Ξαφνικά οι ώρες και τα λεπτά περνούν, με αποτέλεσμα, όσοι εργάζονται κατ’ αυτόν τον τρόπο, συχνά να καταγράφουν πολύ περισσότερες ώρες «μεστής» εργασίας, απ΄ ότι αν εργαζόντουσαν εντός πλαισίου επιχείρησης. Ακόμα κι αν τα διαλείμματα είναι περισσότερα! Συγκεκριμένα, έρευνα του CIPD καταδεικνύει ένα ποσοστό 32% απομακρυσμένων υπαλλήλων όπου δυσκολεύονται να κλείσουν τον υπολογιστή και να «σχολάσουν». Τέτοια περιστατικά χρήζουν έγκαιρης πρόβλεψης και διαχείρισης, ώστε να μην γυρίσουν μπούμερανγκ στην προσωπική υγεία αυτών των εργαζόμενων, στην παραγωγικότητά τους ασφαλώς, αλλά και στις ομάδες του οργανισμού που ανήκουν.

Όπως ισχύουν τα παραπάνω, όπου κάποιοι εργάζονται περισσότερες ώρες από το επιτρεπτό, αντιστοίχως, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις νομάδων και απομακρυσμένων εργαζομένων που «κοροϊδεύουν» τους εργοδότες τους, χωρίς οι τελευταίοι να μπορούν με ακρίβεια να ελέγξουν την αφοσίωσή τους κατά τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας τους. Κι εκεί ασφαλώς, χρειάζεται το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού να παρέχει έναν ελεγκτικό μηχανισμό (π.χ. αξιολογήσεις, software συλλογής δεδομένων, κ.ά.) στους προϊστάμενους τμημάτων, ώστε να μπορούν κι εκείνοι με τη σειρά τους να διασφαλίσουν την ποιότητα της παραγωγής των υφισταμένων τους, αλλά και την χρονική τους αφοσίωση.

Της Έθελ Αγγελάτου

Copyright: www.shutterstock.com


Πώς κρατάς «ζεστή» μια σχέση από απόσταση (με τους εργαζομένους σου) [ΜΕΡΟΣ B’]
Tagged on:         

Leave a Reply