Πώς μετατρέπω τους εργαζομένους μου σε Brand Ambassadors;

brand ambassador jeans shirt
Φανταστείτε ένα κόσμο όπου οι δράσεις του marketing δεν θα πηγάζουν μόνο από το αντίστοιχο τμήμα κάθε οργανισμού, αλλά από το «στόμα», τη διάθεση και τις ενέργειες κάθε εργαζόμενού του. Online και offline. Παράδεισος, σωστά;

Της Έθελ Αγγελάτου

Τι άλλο να ζητήσει κάποιος από τον Αη-Βασίλη, αν έχει όλους τους εργαζόμενούς του να μιλούν παντού, περήφανοι για την εταιρεία τους, το τμήμα που ανήκουν και τα καθημερινά τους καθήκοντα;

Όταν πλέον υποψήφιοι κι εργαζόμενοι αναζητούν να μάθουν τα νέα της αγοράς από τις διαδικτυακές τους κοινότητες κι όχι απαραίτητα από τα επίσημα website των εταιρειών, είναι μονόδρομος το πώς τα τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού χρειάζεται να προβλέψουν αυτή την προβολή. Sites, άλλωστε, όπως το Glassdoor μάς το υπενθυμίζουν διαρκώς, όταν ο χρήστης τους μπορεί να βρει με λίγες κινήσεις, καταγραφές υφισταμένων και πρώην εργαζόμενων, όπου αξιολογούν:

  • την εταιρεία ως εργοδότη,
  • τη διοίκησή της,
  • τις συνεντεύξεις που πραγματοποιούνται σε αυτή (candidate experience), αλλά και
  • τις εμπειρίες που βίωσαν κατά την εργασία τους (employee experience)

Πώς να μην επηρεάζει, κάτι τέτοιο, τις στρατηγικές στελέχωσης οργανισμών που καλούνται πλέον να ενισχυθούν από marketing ενέργειες που θα τους φέρουν πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό, ως εργοδότη επιλογής;

Προκειμένου, λοιπόν, να δρομολογηθούν κατάλληλες ενέργειες, χρειάζεται αρχικά να συνειδητοποιήσουν σε βάθος οι αρμόδιοι, το business. Πχ. ποια είναι η εμπορική δραστηριότητα του οργανισμού, και τι συμβαίνει καθημερινά στον πυρήνα της επιχείρησης με στόχο την παραγωγή αποτελεσμάτων. Αν η ίδια η εταιρεία αντιληφθεί τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και την καθημερινότητα των εργαζομένων της, τότε θα επιληφθεί με περισσότερη έγνοια τα παραπάνω και θα δώσει βήμα και μικρόφωνο στους ανθρώπους της. Και πιστέψτε με, θα το αρπάξουν και θα μιλήσουν.

Εκεί ακριβώς, σε αυτού του είδους το περιεχόμενο, βρίσκεται η λεπτή γραμμή του employer branding. Άλλωστε, τα πιο άυλα σημεία που το αναδεικνύουν είναι ο σκοπός κι η κουλτούρα μιας εταιρείας – κι αυτά μπορούν σε απίστευτους χρόνους να προσελκύσουν ταλέντα και υψηλά-παραγωγικούς εργαζόμενους.

➜ Εντοπίστε ιστορίες βγαλμένες μέσα από τις καθημερινές προσπάθειες των ανθρώπων σας να παράξουν και να φέρουν αποτελέσματα, ρωτήστε τους τις αλήθειες που κρύβονται μέσα σε δωμάτια συναντήσεων για brainstorming, σε αποθήκες και μηχανές παραγωγής, σε γραφεία, αλλά  και στην κουζίνα που κάνουν το διάλειμμά τους. 

➜ Τροφοδοτήστε με έμπνευση και υλικό τους ανθρώπους σας που δείχνουν την τάση να εκφράζονται σε online κοινότητες – αρθρογραφία γενική ή σχετική με το αντικείμενό τους, καθώς και χρόνο, καθοδήγηση (σεμινάρια) και εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να απαθανατίσουν τις στιγμές τους εντός εργασίας και να μιλήσουν για τη δουλειά τους

➜ Ανακαλύψτε ποιοι από τους εργαζόμενούς σας θεωρούν σημαντικό να συμμετάσχουν σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του οργανισμού και δώστε τους το «χώρο» να εμπλακούν – τι πολυτιμότερο από το να παίρνει μια εταιρεία τέτοιες κοινωνικές πρωτοβουλίες και να δίνει την ευκαιρία στις ομάδες της να συνεισφέρουν ενεργά

➜ Δημιουργήστε μια κουλτούρα διαφάνειας όσον αφορά τους στόχους του οργανισμού και την πορεία του, εν γένει. Μοιραστείτε αυτές τις πληροφορίες με τις ομάδες σας, ενημερώστε τους ενδελεχώς για το πώς συμβάλλουν ενεργά και καθημερινά στον σχηματισμό μιας μεγαλύτερης εικόνας της επιτυχίας και θα θελήσουν με ιδία βούληση κι οι ίδιοι να το μοιραστούν και να το προβάλουν

Το μόνο που μένει, είναι όλα τα παραπάνω να έχουν την απαραίτητη έγκριση και να είναι παράμετροι μιας ενιαίας στρατηγικής του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού – από τους recruiters σας, μέχρι τους υπεύθυνους για την εκπαίδευση ή τη μισθοδοσία.

Photo by Marius Ciocirlan on Unsplash


Πώς μετατρέπω τους εργαζομένους μου σε Brand Ambassadors;

Leave a Reply