Tι να προσέξετε όταν φτιάχνετε το site για την επιχείρησή σας

site tips
Ένας πλήρης οδηγός για να έχετε τα πάντα υπόψη σας για το site σας: από το domain name και τις φωτογραφίες μέχρι το… SEO! Ένας πλήρης οδηγός για να έχετε τα πάντα υπόψη σας για το site σας: από το domain name και τις φωτογραφίες μέχρι το… SEO! 

Γράφει η Μελπομένη Μαραγκίδου

Μια επιχείρηση αν δεν είναι online είναι σαν να μην υπάρχει. Αυτό είναι το νούμερο ένα μότο που πρέπει να θυμόσαστε αν σκέφτεστε ότι το site για την επιχείρησή σας είναι περιττό έξοδο. Οποιουδήποτε τύπου κι αν είναι η επιχείρησή σας, η online παρουσία της είναι κάτι που πρέπει να υπολογίζετε στο μπάτζετ σας, όπως για παράδειγμα έχετε υπολογίσει τα ηλεκτρολογικά ή τα σοβατεπί. Είτε η επιχείρησή σας απαιτεί ένα σύνθετο site είτε ένα λιτό με βασικές πληροφορίες, η αισθητική του φανερώνει τα πάντα για την εικόνα σας. Σκεφτείτε ότι πλέον ζούμε στην εποχή που οτιδήποτε κι αν ψάχνουμε, από το να αγοράσουμε σπίτι μέχρι να βρούμε κλειδαρά, το googl-άρουμε. Και συνήθως στο χάος του διαδικτύου επιλέγουμε αυτό που έχει μια ωραία αισθητική η οποία εκπέμπει επαγγελματισμό.  Όπως καταλαβαίνετε, το site της επιχείρησή σας πρέπει να πληροί κάποια minimum standards:

- Επαγγελματική σχεδίαση. Αυτό σημαίνει έξυπνο domain name, εύχρηστο διαχειριστικό κι ωραίο layout με χρώματα και ύφος που να ταιριάζει στο περιεχόμενο.

- Συμβατότητα με κινητά. Οι περισσότεροι πλέον διαβάζουμε τα πάντα από το κινητό μας. Βασικό λοιπόν είναι η σχεδίαση να είναι συμβατή και με smartphones.

- Δυνατές φωτογραφίες. Μην υποτιμάτε τη δύναμη της εικόνας. Μία κακή φωτογραφία ή μία φωτογραφία σε χαμηλή ανάλυση μπορεί να υποβαθμίσει ένα πραγματικά καλό προϊόν.

- Σωστά κείμενα. Το ξεχνάμε, αλλά ένα κείμενο με ορθογραφικά λάθη ή ένα κείμενο που δεν παρουσιάζει απλά και κατανοητά τι είναι η επιχείρησή σας, είναι ένα κακό κείμενο.

- Ισορροπημένη ανανέωση. Αυτό σημαίνει ότι δεν φτιάξατε ένα site και τελείωσε εκεί, ούτε ότι επειδή φτιάξατε ένα site πρέπει να σπαμάρετε με οποιαδήποτε νέα πληροφορία. Ένα site πρέπει να είναι ενημερωμένο με τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την επιχείρησή σας.

Για εξειδικευμένα tips πάνω σε όσα πρέπει κανείς να προσέξει, όταν φτιάχνει το site της επιχείρησής του, απευθυνθήκαμε στον Αθανάσιο Κοντοκώστα, Senior Full Stack Developer του Digital Creative Αgency mybusiness360.gr, ο οποίος έθεσε έξι βασικά ζητήματα που πρέπει να προσέξει κανείς. Όπως σημειώνει αναλυτικά:

1. Στόχος

Το πιο βασικό είναι ο πελάτης να ξέρει για ποιον λόγο χρειάζεται την ιστοσελίδα και τι θέλει να πετύχει με αυτήν. Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό νέων πελατών που δεν έχουν κατανοήσει τον λόγο για τον οποίο χρειάζονται website και ο λόγος που ξεκίνησαν την διαδικασία υλοποίησης είναι είτε επειδή το είδαν από τον ανταγωνισμό είτε επειδή το άκουσαν από κάποιον φίλο. Οι βασικοί λόγοι θα έπρεπε να είναι:

1) Αύξηση των πωλήσεων (σε περίπτωση ηλεκτρονικού καταστήματος)

2) Αύξηση του πελατολογίου

3) Ενίσχυση branding

4) Portfolio με δείγματα δουλειάς (πολύ σύνηθες για freelancers, φωτογράφους, καλλιτέχνες)

5) Δημιουργία προϊόντος (σε πιο σπάνιες περιπτώσεις)

Γνωρίζοντας τον στόχο εξαρχής, η εταιρεία που θα το κατασκευάσει θα ξέρει σε ποια σημεία θα πρέπει να δώσει έμφαση, αλλά και στο θέμα του design και του UI/UX ώστε να υπάρχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Επίσης ανάλογα με τον στόχο πολλές φορές παραμετροποιούνται και οι τεχνολογίες. Για μια απλή ιστοσελίδα χρησιμοποιούνται έτοιμες πλατφόρμες για την υλοποίηση (WordPress, Joomla, Drupla κτλ.) ενώ για ένα πιο σύνθετο project (ή κάποιον που θέλει να επενδύσει στην ταχύτητα/seo) μπορεί να υπάρξει custom υλοποίηση.

2. Δεν είναι απλή υπόθεση

Γνωρίζοντας κάποιος τον στόχο συνήθως μπορεί να κατανοήσει και το ότι η κατασκευή website δεν είναι απλή υπόθεση άλλα μια επένδυση. Παίρνοντας για παράδειγμα το ηλεκτρονικό κατάστημα, η διαδικασία κατασκευής eshop δεν διαφέρει σε τίποτα από το να ανοίξει κάποιος φυσικό κατάστημα. Όπως στα καταστήματα κάποιος πρέπει να σκεφτεί πόσα πρέπει να επενδύσει στην τοποθεσία, στην εικόνα του μαγαζιού, στο προσωπικό, κτλ. το ίδιο ισχύει και σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Το να κάνει κάποιος ένα eshop χωρίς SEO / Digital Marketing είναι το ίδιο με το να ανοίξει ένα μαγαζί σε κάποιο κρυμμένο σοκάκι.

3. Domain Name - Logo

Ένα από τα πιο βασικά και πιο δύσκολα ίσως πράγματα είναι η σωστή επιλογή του domain name. Το domain θα πρέπει κατά προτίμηση να είναι μικρό και έξυπνο ώστε αν κάποιος μπει στην ιστοσελίδα και θελήσει να ξαναμπεί, να μπορεί εύκολα να το κάνει. Για παράδειγμα αν είμαι ψυχολόγος αντί να χρησιμοποιήσω domain τύπου www.psychologos-thanasis.gr θα προσπαθούσα να βρω κάτι πιο κοντά σε www.psychologos-thessaloniki.gr , www.opsychologossou.gr, www.psycho-healer.gr (τραβηγμένο άλλα μένει!). Με βάση το domain name δημιουργείται και το Logo πάνω στο οποίο χτίζεται όλη η ιστοσελίδα.

4. Υλικό

Όσο όμορφο και λειτουργικό και αν είναι ένα website, αν το υλικό είναι κακό κι ελλιπές δεν πρόκειται να πάει μπροστά! Το υλικό διαφέρει αναλόγως με την ιστοσελίδα. Για παράδειγμα για κάποιον που θέλει να κάνει ένα eshop, θα πρέπει οι φωτογραφίες να είναι τραβηγμένες από επαγγελματία φωτογράφο, σε σωστό μέγεθος, οι περιγραφές των προϊόντων να είναι σωστά δομημένες όπως και τα χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος. Σε εταιρική παρουσίαση θα πρέπει να είναι πλήρως ξεκάθαρο, τι κάνει η εταιρεία (υπηρεσίες), τι την κάνει να διαφέρει από τον ανταγωνισμό και γιατί κάποιος θα έπρεπε να επιλέξει εμάς αντί για κάποιον άλλον.

5. Server

Το πιο βασικό κατά τη δική μου γνώμη και εμπειρία σε μια ιστοσελίδα είναι ο server που φιλοξενείται. Η ταχύτητα της ιστοσελίδας είναι ένας από τους 3 πιο βασικούς παράγοντες του SEO και αυτό που παίζει ρόλο περισσότερο στην ταχύτητα είναι το πόσο καλός είναι ο server. Υπάρχουν πακέτα hosting που ξεκινάνε από 2€ τον μήνα και φτάνουν μέχρι και κάτι χιλιάδες/μήνα. Στα πολύ φθηνά πακέτα ο server είναι shared. Αυτό σημαίνει ότι ο Α, ο Β και ο Γ που είναι και οι τρεις πελάτες και δεν γνωρίζονται καν μεταξύ τους, θα αγοράσουν έναν χώρο στο δίσκο από τον server. Αυτό έχει διπλό αντίκτυπο: αν ο Α τραβάει πολλούς πόρους από τον server επηρεάζει την ταχύτητα και του Β και του Γ. Επίσης αν ο Α πέσει θύμα επίθεσης hacking, οι hackers θα έχουν πρόσβαση απευθείας και στις ιστοσελίδες του Β και του Γ που βρίσκονται στον ίδιο server. Εκτός από αυτό, σε τόσο φτηνά πακέτα δεν υπάρχει καν μηχανισμός για ημερήσια backup. Οπότε αν κάτι γίνει και η σελίδα πέσει θύμα hacking ή σπάσει κάτι στον κώδικα με κάποιο update, δεν υπάρχει δυνατότητα ανάκτησης. Οπότε για κάποιον που θέλει να κάνει self host (δεν προτείνεται) την ιστοσελίδα του θα πρέπει να απευθυνθεί σε κάποια από τις μεγάλες και αξιόπιστες εταιρείες (Digital Ocean, Bluehost, Heroku, AWS). Αλλιώς θα πρέπει να μιλήσει με την εταιρεία που θα του κατασκευάσει την ιστοσελίδα και να ενημερωθεί για τους server που χρησιμοποιούν. Ενημερωτικά, εμείς χρησιμοποιούμε Servers (πάνω από 5) από την Digital Ocean μέσω της εταιρείας Cloudways η οποία τους παραμετροποιεί στα μέτρα του κάθε project.

6. SEO - Optimization

Το SEO είναι ένα σύνολο ενεργειών με τις οποίες -αν γίνουν σωστά- η ιστοσελίδα ανεβαίνει στα κορυφαία αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το SEO είναι κάτι που θεωρείται αναγκαστικό σήμερα ώστε να έχει νόημα η κατασκευή της ιστοσελίδας/eshop. To SEO θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πιο απλά ως η τοποθεσία της επιχείρησης. Μπορεί ο Α και ο Β να πουλάνε και οι δύο κοσμήματα, ο Α που έχει κάνει SEO είναι σαν να έχει το κατάστημα του στον πιο κεντρικό δρόμο της πόλης ενώ ο Β που δεν έχει ασχοληθεί, είναι σαν το κατάστημά του να είναι σε κάποιο προάστιο στον 3ο όροφο πολυκατοικίας! Είναι κατανοητό ποιος από τους δύο θα έχει περισσότερους πελάτες! Το SEO θεωρητικά βρίσκεται μέσα σε όλες τις προσφορές των εταιρειών άλλα πόσοι αλήθεια το κάνουν σωστά; (Μετρημένοι στα δάχτυλα!)

Επίσης εκτός από το SEO άρρητα συνδεδεμένο είναι και το optimization της σελίδας. Το optimization εμπεριέχει ενέργειες με τις οποίες προσπαθούμε να αυξήσουμε την ταχύτητα της ιστοσελίδας (άρα και το SEO). Μερικά παραδείγματα είναι: συμπίεση και resize εικόνων σε σωστό μέγεθος, χρήση μνήμης cache, συμπίεση αρχείων κώδικα και άλλα.

Κάποια αξιόπιστα εργαλεία που ελέγχουν το SEO είναι τα:

www.checkmoz.com/seo-analyzer
www.woorank.com
www.bombstat.com

Καθώς και κάποια που μετράνε την ταχύτητα της ιστοσελίδας/optimization:

developers.google.com/speed/pagespeed/insights
gtmetrix.com
ools.pingdom.com

Θα πρέπει λοιπόν οποιοσδήποτε σκέφτεται να κάνει ιστοσελίδα να έχει στο νου του ότι θα πρέπει η εταιρεία που θα το αναλάβει να κάνει SEO, και επίσης να μπορεί να αποδείξει (με κάποιους προηγούμενους πελάτες) ότι το κάνει σωστά.

Photo by John Schnobrich on Unsplash


Tι να προσέξετε όταν φτιάχνετε το site για την επιχείρησή σας
Tagged on:     

Leave a Reply